The Deathwish Video: Deathwish Skateboards
In dit explosieve verhaal over wraak en stedelijk geweld, vormen Jim Greco and Erik Ellington een team met een groep skateboarders die een verandering van mening ondergaan nadat hun favoriete plekken zijn verwoest en overgenomen door een bende gangsters die zich voordoet als gezagsdrager. Slash wordt opgepakt, Lizard King wordt aangevallen met een richel uit het skatepark, en Furby’s board is gestolen. Ze nemen dan het recht in eigen hand en struinen de gemene straten van Los Angeles af met Moose en Neen Williams, op jacht naar handrails, gaps en andere gevaren. The Deathwish Video is een epische en controversiële film die openhartig en origineel is in zijn behandeling van stedelijk skateboarden en de hulpeloosheid van de gemiddelde burger en de omgang daarmee. Diverse kunstenaars schreven deze muzikale ervaring. En de jonge Jon Dickson is één van de profs in zijn filmdebuut.