The Legend of Longwood
Mickey Miller is a thoroughly modern 12-year-old American girl whose great love is horses. Not surprisingly, she has little enthusiasm for her mother’s plan to take Mickey and her little brother to start a new life in a run-down mill she has inherited in Longwood, a windswept Irish town at the end of the world... Mickey’s presence in Longwood coincides with the return of the Black Knight, a legendary ruler who found no peace after his baby daughter was taken from him, and whose appearances always mean that something evil is going to happen to the villagers. Mickey hears and sees things that others can’t, and forms an immediate bond with Silver, the proudest, haughtiest, most untameable horse in the stalls of a nearby castle. Realizing that she is directly linked to the story of the Black Knight, Mickey and her new friend Sean set out to redeem the knight so as to bring lasting peace to Longwood. But first she must save the lives of seven horses and thwart the evil plans of a greedy, ambitious woman – a mighty handful even for the bravest girl!