The Lego Movie
An ordinary LEGO figurine Emmet who always follows the rules, is mistakenly identified as an extraordinary being and the key to saving the world. He finds himself drafted into a fellowship of strangers who are on a mission to stop an evil tyrant's plans to conquer the world. Unfortunately for Emmet, he is hopelessly and hilariously unprepared for such a task, but he'll give it his all nonetheless.