Corneil helps Bernie with some schoolwork; Bernie finds himself in trouble.
John and Beth invite Corneil and Bernie to join them on vacation, but Corneil is afraid of flying.
Corneil and Bernie participate in a TV adventure game show; they must survive for a week on a desert island.
After Bernie is made fun of for reading science fiction magazines, he claims that he has seen a real alien. When his friends want to see it, he forces Corneil to dress up as an alien.