Joachim Roncin, the Mind Behind "Je suis Charlie"
Domino Effect tells the stories of four people whose lives suddenly turn upside down when they go viral on social media.
Joachim Roncin is the artist behind the iconic black and white image ‘Je Suis Charlie’. He was in the middle of an editorial meeting at Stylist when alerts started to come through: a fellow magazine, Charlie Hebdo, had been wiped out in a bloody massacre. Joachim’s image captured the pain of a nation.
One small action can lead to big consequences. This is the story of how Anas Modamani, a Syrian refugee, had his life turned upside after he took a picture with Chancellor Angela Merkel. He went on to take Facebook to court and Germany fined the tech over a million euros.