With its exceptional beauty, diverse flora, and rich fauna, the 2389-meter-high peak of Vanil Noir on the border between the cantons of Fribourg and Vaud forms the heart of an almost untouched nature reserve.
The Aletsch region is a unique natural monument; but climate change is threatening the glacier, an important supplier of water and energy; its disappearance threatens not only agriculture and tourism but also the entire flora and fauna.