Behind the Mask
“Marvel’s Behind the Mask” is a documentary special that explores the power of identity behind the iconic superheroes we know and love today. From the very inception of comic books, secret identities have been an integral part of both superheroes and villains leading “normal” lives. But it’s the characters beneath that resonate within us across generations of fans. Since the advent of the Marvel Age of Comics in the early 1960s, Marvel’s writers and artists have used the notion of identities to examine the evolving concept of equal rights. These legendary Marvel creations and stories have not only reflected the world outside our window – they have become a reflection of our own identities and who we truly are.