The battle between Goryeo and Khitan begins in the middle of the night, and the people of Goryeo shiver with fear. With 400,000 soldiers, Khitan attacks Heunghwajin for seven days straight, but they are unable to destroy the fortress. Therefore, they come up with another strategy. Meanwhile, Prince Daeryangwon visits the temple where people are gathered to pray.