RAMMSTEIN: LIVE AUS BERLIN
Since their beginnings in 1995, the heavy metal-techno-wonder Rammstein have established themselves as the most successful German-speaking band of all time, and after watching “Live Aus Berlin,” it is easy to see why. The concert recordings are proof – for fans and haters alike – that the performance skills of these six Berlin-natives are unparalleled. “Live Aus Berlin” showcases one hour of live material, compiled from two successive Rammstein shows at the ‘Parkbühne Wuhlheide’ in Berlin on the 22nd and 23rd of August, 1998. The recordings cover 17 songs from Rammstein's first two albums, Herzeleid and Sehnsucht. Their blend of crunching guitars, precision drumming and electric keyboards combined with Till Lindemann's haunting vocals makes for a staggering live experience. This is made even more spectacular by the stunts, lighting effects and breath-taking amount of pyrotechnics used by the band, including flame throwers, microphones on fire, band members on fire…in fact, just about any other variation of fire you can think of. Fire is indeed the central theme that pulls this unique show together and frames the performance (including a cartwheeling Till Lindeman wearing fire-spewing rocket shoes) as flashing lights pierce the night sky. The pulsating, yet melodic music makes it impossible not to tap your feet or sway to the rhythm. The filmed concert “Live Aus Berlin” is the perfect complement to any Rammstein fan collection, as the group burns down their main hits in a stage firework – in the truest sense of the word.