"A Genius Named Jô" takes you on an inspiring journey through the life and career of one of the greatest icons of Brazilian entertainment. Throughout five episodes, the documentary reviews José Eugênio Soares' 84 years of life and 63 years of artistic career, highlighting his genius, humor and versatility. With moving stories from family, friends and colleagues, the series explores unforgettable moments, personal challenges and the realization of a 30-year dream, also outlining an overview of the evolution of TV and Brazil's recent history.