Out to Launch
S1, E5: The Rescue Rangers visit the Space Center to watch a launch. After trying out the test equipment in the Astronaut Training Center, Chip and Dale are trapped in a spacesuit and taken aboard the spaceplane which is launched into space. When the astronauts release a satellite into space, the spacesuit is accidentally released also. Gadget designs a rocket fueled with TNT and -- along with Monterey, and Zipper -- flies out into space to save Chip and Dale and hitch a ride home on the Spaceplane. But a meteor hits the Spaceplane and knocks the astronauts unconscious. Chip and Dale, using their astronaut training, manage to land the Spaceplane safely... although the astronauts get the credit.