Cartel Land
In this Sundance award-winning film, Director Matthew Heineman and Executive Producer Kathryn Bigelow (“The Hurt Locker”, “Zero Dark Thirty”) gain unprecedented, on-the-ground access to the riveting stories of two modern-day vigilante groups and their shared enemy— the murderous Mexican drug cartels. In the Mexican state of Michoacán, Dr. Jose Mireles, a small-town physician known as "El Doctor," leads the Autodefensas, a citizen uprising against the violent Knights Templar drug cartel. Meanwhile, in Arizona's Altar Valley – a narrow, 52-mile-long desert corridor known as Cocaine Alley – Tim "Nailer" Foley, an American veteran, heads a small paramilitary group called Arizona Border Recon, whose goal is to stop Mexico’s drug wars from seeping across our border. Heineman embeds himself in the heart of darkness as Nailer, El Doctor, and the cartel each vie to bring their own brand of justice to a society where institutions have failed. The film is a chilling, visceral meditation on the breakdown of order and the blurry line between good and evil.