Lion of the Desert
From Moustapha Akkad, the legendary director behind the iconic "THE MESSAGE" and producer of "HALLOWEEN" comes the colossal epic adventure that stands as a highpoint in Arab cinema. In Fascist Italy pre-World War II, the cruel General Rodolfo Graziani is directly assigned by Benito Mussolini to fight in the colonial war in Libya to vanquish the Arab nation. However, his troops are frequently defeated by the national leader Omar Mukhtar and his army of Bedouins. But the Butcher of Ethiopia and Libya uses a dirty war against the natives, slaughtering women, children, and aged people, to subdue Mukhtar.