The Green Gold of Africa
Most Somali men chew the Khat leaf, a natural amphetamine. And in Britain there is one man 90,000 chewers despise. This is the story of the Somali activist who virtually on his own, brought about the UK banning of the leaf. The doc charts the billion dollar global Khat industry, travelling to the heartlands of its production, the markets where hundreds of tons are sold daily and back to the campaign on the streets of London.