1455 - Gutenberg's Print Revolution
S1, E3: How Johannes Gutenberg's introduction of a press with movable type sparked a print revolution; the role of the printing press in the Protestant Reformation, the Renaissance, the Scientific Revolution, and the standardization of vernacular languages.