A Harvest of Friends
S1, E2: Charles decides to settle his family on the banks of Plum Creek in Walnut Grove, Minnesota. He builds a home for them with his own hands and heads into town immediately to look for work. It is hard enough meeting his financial responsibilities and finding enough time to spend with his family, but the greatest challenge arrives when an unfortunate accident places the Ingalls family in jeopardy.