Food: A Cultural Culinary History Ancient Judea - From Eden to Kosher Laws
S1, E4: Why practices regarding food were integral to the lives of the ancient Hebrews; exploring prescriptions regarding food in Genesis; considering that the Fall was an act of eating; Hebrew rituals and the meaning of sacrifice; complex food prohibitions.