Byzantium
S1, E1: Istanbul is known as the 'city of the world's desire'. A place that has been the focus for believers of three different faiths: Paganism, Christianity and Islam. Simon Sebag Montefiore uncovers the city's ancient Greek roots, maps its transformation into the capital of a Christian empire by Constantine the Great and reveals how ecclesiastical clashes forced Eastern and Western churches apart.