Jack Hunter and The Lost Treasure of Ugarit
S1, E1: Young archaeologist Jack Hunter planned only to take a picture of a cuneiform tablet from once unsurpassed Mesopotamian metropolis Ugarit in present Syria, but is caught and has to steal it from a private museum in France.