Jack Hunter Jack Hunter and The Quest for Akhenatens Tomb
S1, E2: Jack Hunter is abducted blindfolded to a Turkish US base to be recruited by the NSA, told his mentor was killed because Albert Littmann's Russian mob employer Doridanov want the ancient Osiris-weapon. He accepts to go look for the other part in Gizeh, where archaeologist Lena Halstrom has dug up a lead on a site which was attacked by mysterious, mythologically cloaked men.