The Kitchen Stand Onion, Swear to Me You Won’t Cry
S1, E6: The time has finally come for the onion to be on trial. Layla accuses it of being a very sad vegetable because it makes people cry. Ethan defines it for its flavor and versatility. Chef Rodrigo Rivera-Río discovers that the court does not like raw onion and decides to prepare an onion cereal treat for children and a charred meteorite. In the middle of cooking, the jury launches the Onion Layers Twist, which complicates the defense's task. Meanwhile, Faisy calls a surprise witness: the influencer Lara Campos. In the Proving Room, lawyers and jurors are amazed by the chef's creativity and the taste of the dishes. In the final verdict, the jury applauds the chef's effort, recognizing his talent, but do they declare the onion guilty or not guilty?