Petra's Hidden Origins
S1, E5: National Geographic Explorer Albert Lin travels to Petra, Jordan, to discover the origins of the famous city. He finds out that it was built by the Nabataeans, a mysterious civilization who learnt how to survive in the desert. He tracks down evidence of their cities and temples, and reveals that the ancient city of Petra was part of a much bigger network than he ever imagined.