Explorers: Adventures of the Century The Erebus Enigma
S3, E10: Where extreme cold meets extreme heat - Mt. Erebus in Antarctica, the only volcano with an exploding lava lake; Clive Oppenheimer, a volcanologist at the University of Cambridge, sets out to find the lava's temperature.