The Major Museums of Cairo
S1, E2: Using objects from Cairo's three great museums; tracing 5,000 years of Egyptian history; Narmer Palette sets the conventions for Egyptian art; what a statue of King Khafre and Tutankhamun's golden throne tell about Egypt from various periods.