The Step Pyramid: Djoser's Stairway to Heaven
S1, E6: King Djoser's Step Pyramid complex at Saqqara; how a traditional mastaba tomb is transformed into the famous Step Pyramid; the 37-acre complex; its courtyards and underground tombs and galleries; their extraordinary architectural features and decor.