75 Years: From Pulp to Pop!
Trace Marvel’s roots from Timely Comics in 1939 to the 1940’s emergence of Joe Simon and Jack Kirby as key figures in the Marvel story – focusing on the creation of Captain America and the impact of World War II – through the decline of super hero stories and the downfall of the comic book industry in the 1950’s. But in 1961, after a decade of decline, Stan Lee and Jack Kirby created the modern super hero team with the Fantastic Four, helping to revive these stories and ushering in “The Marvel Age.” Features exclusive interviews with Lee, and Kirby’s son, Neal Kirby. Contains tobacco depictions.