Mary Shelley
Passionate and rebellious teenager Mary Wollstonecroft finds a kindred spirit in poet Percy Shelley. Their whirlwind love affair scandalises polite society, as the young couple gorge on literature and a bohemian life.When tragedy strikes and the couple lose their baby daughter, Mary strikes back, finding the courage and bravery to transform her pain into the world’s first science fiction novel, Frankenstein - all by the age of 18.