Réjeanne Padovani
The unexpected return of his ex-wife and the assembly of a group of protesters both threaten to wreck a corrupt contractor's inauguration party for his new freeway. Mob boss and highway developer Vincent Padovani is hosting a dinner party at his luxurious home celebrating the opening of the new freeway he just finished work on. In attendance are the Quebec politician who awarded the contract, his secretary and legal adviser, an out-of-work hitman, and the mayor of Montreal. Two events occur that threaten to disturb the evening: first, they learn from a journalist of a planned protest of the highway by a group of people who had their houses demolished during the construction. Second is the return of Padovani's estranged wife, Rejeanne, who left him for a rival mob boss. She shows up unannounced and begging to see her children and Padovani is left no choice but to handle the situation.