Sampa the Great, “Final Form”: Beat x Beat
Beats by Dr. Dre’s latest Beat x Beat is with Zambian-born and Melbourne-based artist Sampa the Great. The 3-minute video shares an inside look at how Sampa and producer Silent Jay created her recent hit track “Final Form” from her newly launched album “The Return.” In addition to sharing how the song was built, Sampa also discusses themes around identity and home in the single.