The Marshal's Two Executions
Two different views of the execution of Romanian wartime dictator Ion Antonescu confront one another. On one side is silent footage recorded in 1946 by cameraman Ovidiu Gologan, and on the other side are scenes from a biographical film shot five decades later by director Sergiu Nicolaescu.