The One That Got Away
Franz von Werra (Hardy Kruger) is a Luftwaffe pilot by trade, but an escape artist by necessity. When his plane is attacked over England, he initiates his first effort to break out of the POW camp only days after arriving. Transferred to a second, more secure facility, Franz nevertheless manages to tunnel out and very nearly steals an airplane before being recaptured. This time the Allies send him to be imprisoned in Canada, but he steadfastly insists that no cell will hold him.