The Violin Teacher
After failing to be admitted into the renowned São Paulo Symphonic Orchestra, talented violinist Laerte is forced to give music classes to teenagers in Heliopolis, the biggest favela of Brazil. His path is full of challenges, but the transformational power of music and the friendships built with his students open the doors into a new world. Based on a true story.