The Well-Digger's Daughter
As she cuts across the field to bring lunch to her father, Patricia meets Jacques. She is eighteen, he is twenty-six. She is pretty with the fine manners of a young lady, he is a fighter pilot and a handsome young man. A full moon will do the rest on their second meeting. There won’t be a third meeting: Jacques is sent to the Front. When Patricia ends up pregnant, the Mazel’s, the boy’s rich parents, refuse to recognize the child and threaten blackmail. Patricia and her father, the well-digger, are left alone to welcome her child into the world. But when Jacques goes missing in action, the Mazel’s quickly search for the child, desperate to be part of that remnant of their son’s life...