Tom Thumb
The Brothers Grimm's classic fairy tale comes to the screen . . . When a childless woodcutter spares a magic tree, the Queen of the Forest grants the man and his wife a son--only five and a half inches tall, a great joy, a great worry . . . and destined for great things--a boy named Tom Thumb. In a series of high-spirited, musical adventures, Tom (Russell Tamblyn--West Side Story, Seven Brides for Seven Brothers) saves the village treasury from villains Ivan (Terry-Thomas--Those Magnificent Men in Their Flying Machines) and Tony (Peter Sellers--The Pink Panther films, Being There) . . . and most remarkably of all, plays cupid for a romance between Woody the Piper (Alan Young--"Mr. Ed") and The Forest Queen (June Thorburn--Design for Loving). Blending live action, puppetry and animation into a magical, musical family adventure.