This Christmas, Blair Henderson, a perfume expert from New York is sent by her boss to remote Scotland to find a rare Scottish fragrance, The Heart of the Highlands. But when she arrives, she finds the handsome license owner, Alistair McGregor, is a stubborn aristocrat who won't sell. Thinking on her feet, she poses as a documentary filmmaker to learn the secret formula. Intrigued by Blair's American charm, Alistair allows Blair to film his every move.