In this three-part series, author and historian Amanda Vickery explores the lives of the Georgian people in order to unlock the secrets of their homes. Vickery uses her knowledge of the Georgian era as well as diaries and letters written during that time to better understand the ways people lived and how that translated to the building and decorating of their homes, and vice versa. "At Home With the Georgians" thoroughly examines how the home contributed to the success or failure of a marriage, provided a creative outlet for women and why it was constantly faced with threats such as violence and theft.