Bitchin' Rides: Road to the Ridler
Dave Kindig has finally found the right client and idea to go for the pinnacle of the custom car world, the Don Ridler Award at the Detroit Autorama.
Riddle Me This
Dave and the crew start their all-aluminum Ridler build by creating a fiberglass buck. Then Dave realizes there may be a problem with the roof.
Aluminum, Aluminum and More Aluminum
The fabrication process begins, and the team begins to see how difficult building a car out of aluminum by hand will be.
The team starts assembling panels into the shape of a car. When the chassis is done, two wild shapes are melded together for the first and last time.
The team passes a huge milestone, as the body and chassis are merged with mock-ups of the other major elements of the car.
Dave agonizes over the color choice for the Ridler build. The previous five winners were all yellow, but Dave decides to go in another direction.
The Ridler car's engine and transmission are married for the last time and installed, and the team moves on to the wiring and other systems.