Classic Literature and Cinema
An exploration of the most gripping romance, adventure and crime stories told on screen as some of the greatest works of literature are transformed into motion picture.
A great adventure story can capture the imaginations of children and adults alike; this genre of literature seems tailor-made for film adaptation.