Deliveries from the Heart - True stories from Mercari
"Deliveries from the Heart – True Stories from Mercari" follows Riku (Marie Iitoyo), a delivery operator for Elephant Express, as she navigates through six interconnected stories revealing the human connections facilitated by the Mercari marketplace. Each narrative explores unique personal moments: a package filled with memories, a divorcing couple's final meal, a hobbyist's trinket sale, a neighborhood noise dispute, a family's flower-growing venture, and Riku's personal journey of discovering her family's history through her hospitalized father's videotape. These vignettes illuminate how ordinary people's lives intersect through seemingly mundane transactions, revealing deeper emotional landscapes and human relationships. This 2020 Japanese drama series was directed by Kenji Katagiri, offering a nuanced look at contemporary Japanese society through the lens of a popular online marketplace.