Lost Treasures of Egypt
Tutankhamun's Treasures
Archaeologists unearth a long-lost box of treasures from inside Tutankhamun's tomb; new technology reveals why this boy king's resting place remained hidden from tomb robbers for thousands of years; a team is tasked with transporting Tut's treasures.
Hunt for the Pyramid Tomb
An investigation into why the great pharaohs of Egypt abandoned the pyramids of Giza and chose a secret cemetery in the Valley of the Kings in which to be buried; a team looks for clues to identify human remains found in looted graves.
Archaeologists hunt for Queen Cleopatra's lost tomb; underwater archaeologists explore sunken ruins; a team takes mummies to the hospital to scan for hidden treasure; an archaeologist discovers a secret tunnel network at a forgotten temple.