The Forgotten Army: Azaadi Ke Liye
Lieutenant Sodhi and his army fight for Indian Independence during World War II as part of the Indian National Army; the journey and sacrifice of the Indian National Army from its soldiers' point of view.
Shonan
In 1945 Delhi, Indian soldiers in khaki uniforms are brought into the Red Fort, chained and battered, on orders to be shot for being traitors; in 1996 Singapore, Old Sodhi is catapulted into his past he had kept under wrap.
After surrendering a winning battle to the British in the Battle of Singapore, all the Indian and Australian soldiers of the British Indian Army are taken as prisoners of war and displayed by the Japanese in a march to the city of Singapore.