The Heroic Legend of Arslan
The Glory of Ecbatana
Crown Prince Arslan leads a sheltered life, but his curiosity leads him to seek out slaves recently brought back from a successful military campaign. When one of those slaves escapes and takes him hostage, he gets more than he bargained for.
Prince Arslan and Daryun seek refuge with Narsus deep in the mountains. Narsus's obvious gift for strategy would be an asset to Arslan, but Narsus is intent on remaining a hermit and dedicating his life to his questionable art.
Now that Narsus has agreed to join Prince Arslan, they must figure out a way to get to Ecbatana without getting caught by Kharlan. And in the meantime, the Lusitanian army closes in on the Royal Capital.