Gonzalo Fonseca: Membra Disjecta & a Life in Stone
With unprecedented access to the pioneering Uruguayan sculptor's body of work, Michael Gregory's documentary is the first comprehensive study of this prolific artist's legacy. Eschewing the tropes of the typical artist bio pic, the film is process-oriented; with extraordinary archival footage, expert interviews and thoughtful analysis of Fonseca's work, it conveys the passions which drove this truly renaissance man to work and live life on his own terms.