Realm of the Humpbacks
S1, E1: The team travels to the Dominican Republic in the Caribbean to reveal the greatest secrets in the lives of the North Atlantic humpback whale. Why do thousands gather in one tiny patch of ocean every year, and what lengths does it go to choose a mate? While exploring the humpbacks’ hidden world, they witness a mother defend her calf in the ultimate ocean battle with a pack of orcas.