Squanto: A Warrior's Tale
It's the 17th century, and Native American Squanto (Adam Beach) roams free in the New World until he's captured by visiting sailors who take him back to England. Monk Brother Daniel (Mandy Patinkin) teaches him social customs, but other Englishmen aren't as kind. Squanto becomes the unwilling star of performances that highlight his fighting skills, but he eventually engineers a return trip to America. He finds that his home has changed forever, and he must chart a new path for his people.