The Day the Earth Stood Still
When a UFO lands in Washington, D.C., bearing a message for Earth's leaders, all of humanity stands still. Klaatu (Michael Rennie) has come on behalf of alien life who have been watching Cold War-era nuclear proliferation on Earth. But it is Klaatu's soft-spoken robot Gort that presents a more immediate threat to onlookers. A single mother (Patricia Neal) and her son teach the world about peace and tolerance in this moral fable, ousting the tanks and soldiers that greet the alien's arrival.