The Princess and the Frog
Hardworking and ambitious, Tiana dreams of one day opening the finest restaurant in New Orleans. Her dream takes a slight detour when she meets Prince Naveen, who has been turned into an amphibian by evil Dr. Facilier. Mistaking her for a princess and hoping to break the spell, Naveen plants a kiss on poor Tiana, thereby turning her into a frog as well. The pair hop along on an adventure through the bayous to seek the help of a voodoo priestess.