Take a fun yet bold look at one man’s determination to establish a sense of cultural identity for his family. Continuing to tell stories that shine a light on current events through the lens of the Johnson family, addressing the global pandemic, voting, systemic racism, and the movement for social justice and equality.
Like any parents, Andre "Dre" and Rainbow Johnson want to give their children the best. But their offspring's childhood is turning out to be much different than theirs. They now realize at least two things: there is a price to pay for giving their children more than what they ever had, and these loving parents are totally unprepared for the fallout.
The Talk
Dre, disappointed that Bow has already given Andre Jr. "the talk" because she thinks he's too big of a prude to do it, decides to rectify matters by giving his son HIS version of "the talk." But Dre soon finds himself wishing he'd left well enough alone when Andre Jr. starts to drive him crazy with non-stop questions about sex.
Dre sets out to expand Andre Jr's social circle to include more black kids after he discovers Andre Jr. is clueless about "the nod." Meanwhile, hoping to inspire little Diane to become a doctor, Rainbow takes her to work at the hospital--on what turns out to be the worst day ever.
Although Dre and Rainbow agreed they would no longer spank their kids, all bets might be off when Jack disobeys. Now, Zoey, Junior, Diane and a nervous Jack are afraid that their parents will go back on their word.
Dre fears his holiday fun will be ruined when the older kids balk at the glorious Johnson Halloween tradition of seeing who can pull the most outlandish pranks on each other.