Natsume's Book of Friends
(Sub) Takashi Natsume inherited a book of youkai names from his grandmother. These names give their owner power over the youkai, so he and his self-proclaimed bodyguard spend their days returning them to their original owners. As Natsume finally finds a place where he feels welcome, he meets and says goodbye to new Youkai.
The Cat And The Book Of Friends
Natsume discovers that the heirloom Book of Friends that his grandmother, Reiko, gave him possesses the names of the spirits she defeated and bound to her will.
Natsume is visited by the village's local god who is currently fading because of the lack of devotees.
A yokai who lives in Yatsuhara comes to Natsume to ask him to capture a human; a classmate who recently moved to Yatsuhara named Tanuma starts asking about Natsume.
Natsume and his classmates decide to go ghost hunting at the old school building; Sasada has a favor to ask of Natsume.
Natsume finds a train ticket among Reiko's belongings and meets a hairy yokai named Santo, who is waiting for Reiko at the station; Natsume learns more about Reiko's feelings when he gives Santo his name back.