Coat of Many Colors
Experience the magic and warmth of Dolly Parton's Coat of Many Colors, a television movie event based on the inspiring true story of living legend Dolly Parton's remarkable upbringing in rural Tennessee. This once-in-a-lifetime special takes place inside the tight-knit Parton family as they struggle to overcome devastating tragedy and discover the healing power of love, faith and a raggedy patchwork coat -- vividly described in the well-known song of the film's title -- that helped make Parton who she is today. Set in the Tennessee's Great Smoky Mountains in 1955, this poignant and uplifting family-friendly experience stars popular singer-songwriter and award winner Jennifer Nettles (Sugarland) as Parton's mother, Avie Lee Parton; Ricky Schroder (NYPD Blue, 24) as Dolly's father, Lee Parton; Gerald McRaney (Longmire, Deadwood, House of Cards) as Grandpa Jake Owens; and the young Alyvia Alyn Lind as 9-year-old Dolly.